Избранное сообщение

вторник, 21 февраля 2023 г.

Дзень роднай мовы


Наша родная мова- беларуская.
"Дык шануй, беларус, сваю мову,
Гэта скарб нам на вечныя годы;
За пашану радзімаму слову,
Ушануюць нас брацьця-народы".

 71  год  назад,  21 февраля 1952 года, в Дакке (столице Бангладеш) на демонстрации в защиту своего родного языка бенгали полицейскими были расстреляны студенты, требовавшие признать язык Бенгали одним из государственных языков страны.

В память о пяти погибших студентах в ноябре 1999 года в Париже на тридцатой сессии Генеральной конференции ЮНЕСКО и был утвержден день поддержки языкового многообразия. Праздник вошел во все календари мира с 2000 года и отмечается ежегодно в целях содействия признанию и использованию родных языков во всем мире.

Любой язык на Земле считается равным с остальными, так как является живым наследием человечества и должен быть сохранен и уважаем людьми.

Прапаную акцыю  :
 Чытаем вершы пра беларускую мову . Прыгажэйшую ў свеце!


Пімен Панчанка "Родная мова"

Кажуць, мова мая аджывае
Век свой ціхі: ёй знікнуць пара.
Для мяне ж яна вечна жывая,
Як раса, як сляза, як зара.

Гэта ластавак шчабятанне,
Звон світальны палескіх крыніц,
Сінь чабору і барвы зарніц,
І буслінае клекатанне.
Калі ж хто загадае: «Не трэба!» -
Адрачэцца ад мовы народ, -
Папрашу я і сонца, і неба:
Мне не трэба ні славы, ні хлеба,
Асудзіце на безліч нягод.
Толькі месяцаў назвы пакіньце,
Назвы родныя роднай зямлі,
Пра якія з маленства ў блакіце
Бор шуміць і пяюць жураўлі:
Студзень - з казкамі снежных аблокаў,
Люты - шчодры на сіні мароз,
Сакавік - з сакатаннем і сокам
Непаўторных вясновых бяроз,
Красавік - час маланак і ліўняў,
Травень - з першым каханнем, сяўбой,
Чэрвень - з ягаднаю зарой,
Ліпень - з мёдам,
З пшаніцаю - жнівень,
Спелы яблычны верасень,
Светлы кастрычнік
У празрыстасці чыстай, крынічнай,
Лістапад - залаты лістапад,
Снежань - першы густы снегапад...

Ці плачу я, ці пяю?..
Восень. На вуліцы цёмна...
Пакіньце мне мову маю,
Пакіньце жыццё мне!

Комментариев нет:

Отправить комментарий